آشنایی با انواع سبک طراحی گرافیک
نوشته شده توسط : لوگو من

زندگی روزمره ما و هر جایی که می رویم پر از طراحی گرافیکی است، از جلد کتاب گرفته تا دکوراسیون رستوران. طراحان گرافیک در همه اینها نقش داشتند. علاوه بر این، بسیاری از مردم فکر می کنند که طراحی گرافیک در حال حاضر یک رشته است. اما در واقع این رشته شامل رشته های دیگر و تخصص های متفاوتی است که آنها را کاملاً با یکدیگر متفاوت می کند

طراحی گرافیکی شامل ایجاد ارتباط بین ایده‌ها و حل مسائل با استفاده از عناصر بصری مانند تصاویر، رنگ‌ها، اشکال، ساخت لوگو و تایپوگرافی است، اما استفاده از هر یک در واقع از یک زمینه به زمینه دیگر متفاوت است. زیرا هر مشخصه طراحی ویژگی های خاص خود را دارد که می تواند از طراحی نماد برند تا ایجاد سیستم علائم فرودگاه یا شهر متفاوت باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم شما را با سبک های مختلف طراحی گرافیک آشنا کنیم.

انواع سبک طراحی گرافیک

طراحی هویت بصری برند

به طور کلی، زمانی که افراد خارج از حوزه طراحی گرافیک به یک طراح گرافیک فکر می کنند، شخصی را تصور می کنند که آیکون ها را طراحی می کند، اما طراحی آیکون تنها بخشی از سیستم طراحی هویت برند است. برندسازی یا هویت بصری یک شرکت، گروهی از عناصر بصری است که برای ارتباط داستان، ارزش‌ها و صدای شرکت به زبان نشانه‌های بصری استفاده می‌شود. طراحان برند و هویت وظیفه ایجاد طرح‌های لوگو، عناصر گرافیکی، پالت‌های رنگی، تایپوگرافی، کارت‌های ویزیت، تصاویر و عناصر بیشتری را دارند که برندها برای انتقال ارزش‌های خود به آن‌ها نیاز دارند. طراحان گرافیک علاوه بر ایجاد این عناصر، بر انتقال قوانینی که شرکت باید بر اساس عناصر بصری در طراحی هویت برند و نحوه استفاده از آنها رعایت کند، تمرکز می کنند.

مطالعه بیشتر: آرم ماشین های موجود در ایران

این اطلاعات در سبک نام تجاری و دستورالعمل استفاده گنجانده شده است. نمونه هایی از طراحی هویت برند: استراتژی برند طراحی نماد پالت رنگ برند تایپوگرافی مجموعه اداری شرکت دستورالعمل های برند به نظر می‌رسد طرح‌های بزرگ‌تر و جسورانه‌تر نمادها دوباره بر طرح‌های تجاری و برندها پیروز می‌شوند. طبق تحقیقات JS-GG (یک توسعه دهنده حرفه ای که به شما کمک می کند طراحی آیکون را با محصولات خود ادغام کنید)، چند سال پیش بسیاری از مشتریان آیکون های لوگو را ترجیح می دادند. نماد لوگو استراتژی بازاریابی موفقی پیدا کرده است و اغلب بر روی نشان ها و برچسب های گلدوزی شده سفارشی استفاده می شود. این روند امروزه به عنوان یک روش زیبا و شخصی برای برقراری ارتباط با هویت برند ادامه دارد.

طراحی گرافیکی برای بنرهای تبلیغاتی و بازاریابی

شاید رشته طراحی تبلیغات و بازاریابی رایج ترین رشته در زمینه طراحی گرافیک باشد و بیشتر افراد فکر می کنند که ارتباط مستقیمی با طراحی گرافیک دارد. تبلیغات شامل تولید دارایی های گرافیکی و تصاویر برای استفاده در استراتژی های بازاریابی در رسانه های مختلف مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی یا رسانه های اجتماعی است.

طراحان تبلیغات و بازاریابی روی تولید تبلیغاتی کار می کنند که مخاطبان هدف خود را درگیر کند تا محصولات خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنند، به همین دلیل آنها در زمینه اصول طراحی گرافیک دانش دارند، روانشناسی رنگ باید مخاطب هدف شما را درک کند.

نمونه هایی از طراحی تبلیغات و بازاریابی:

تبلیغات چاپ و دیجیتال

تبلیغات و گرافیک رسانه های اجتماعی

بیلبوردها

طراحی پوستر

تبلیغات روی سبد خرید

طراحی انواع محصول

بنر

طراحی UI

طراحی رابط کاربری که به نام طراحی UI نیز شناخته می شود، هر ساله با طراحان متخصص بیشتری در این زمینه به رشد خود ادامه می دهد و شرکت ها اهمیت یک سیستم طراحی رابط کاربری خوب را درک می کنند. طراحی UI به فرآیند طراحی یک رابط کاربر پسند به منظور بهبود تجربه مشتری اشاره دارد. این کار استفاده از وب سایت یا برنامه ای را که مشتری با آن کار می کند آسان تر می کند. از آنجایی که شغل یک طراح رابط کاربری ارتباط تنگاتنگی با طراحی وب و نرم افزار دارد، طراح باید توانایی ها و محدودیت های طراحی خود را درک کند، اما نیازی به دانش کدنویسی ندارد، آنها فقط باید چند اصول اولیه را بدانند. طراحی UI شامل تمام عناصری است که کاربران می توانند با آنها تعامل داشته باشند، مانند صفحه نمایش، دکمه ها، منوها و موارد دیگر.

تصویرسازی گرافیکی

می دانیم که تصویرسازی و طراحی گرافیکی یکسان نیستند زیرا طراحی گرافیک بر حل مشکلات و انتقال ایده ها با استفاده از عناصر بصری تمرکز دارد. تصویرگران و هنرمندان دیجیتال آثار هنری اصیلی خلق می‌کنند که می‌تواند در هنرهای زیبا، دکوراسیون، داستان‌گویی و اشکال دیگر استفاده شود.

حتی پس از این شفاف سازی، تصاویر همچنان در تجارت طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از شرکت ها به دنبال تصویرگران گرافیکی برای ایجاد محتوا برای پروژه های طراحی وب، رسانه های اجتماعی، طراحی سرمقاله و موارد دیگر هستند.

نمونه هایی از تصاویر گرافیکی:

  • کتابها و مجلات
  • لباس
  • پست‌ها و مقالات وبلاگ
  • محصولات دیجیتال
  • طراحی پوستر
  • جلد کتاب
  • طراحی آلبوم
  • طراحی وب سایت

 

این ها تنها چند مورد از انواع سبک طراحی گرافیک بود که خدمتتان توضیح دادیم. طراحی گرافیک سبک های زیادی دارد و از نظر شغلی می تواند برای شما پرسود باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: